Home MakijażStylizacje Dziewczyny Golden Rose w akcji – nowoczesna komunikacja w branży beauty

Dziewczyny Golden Rose w akcji – nowoczesna komunikacja w branży beauty

by trend

Marka Golden Rose, której kolorowe kosmetyki od kilkunastu lat są rozpoznawalne na polskim rynku, jako dobrej jakości produkty w atrakcyjnej cenie, poszerza sposób komunikacji. Tym razem firma stawia na regularne publikowanie filmików o tematyce urodowej na YouTube. Brand w innowacyjny sposób wykorzystuje wirtualną przestrzeń, angażując w dialog z odbiorcą dziewczyny, na co dzień pracujące na stoiskach kosmetycznych. W przygotowanych materiałach znajdziemy przegląd najnowszych trendów, prezentację kosmetyków, makijażowe tutoriale, a także wiele, wiele inspiracji.

Wykorzystanie potencjału kanałów YouTube przez markę to doskonały przykład nowatorskiego podejścia do klientów i ich potrzeb. Na polskim rynku niewiele marek decyduje się na podobny krok, mimo, że taki kanał stwarza idealne pole do pokazania potencjału marki, jej produktów i wciągnięcia odbiorców w dialog.

Na uwagę zasługuje fakt, że Golden Rose w nowym sposobie komunikacji wykorzystuje również zaangażowanie oraz wiedzę pracowników. Uśmiechnięte, pełne energii dziewczyny codziennie mają bezpośredni kontakt z klientem, doradzają mu i znają jego potrzeby, znają też sztukę wizażu – nadają się więc doskonale do pełnienia roli wirtualnych ambasadorek marki.

Kim są #DziewczynyGR?

Marka do nagrywania filmów zaprosiła dziewczyny, które na co dzień pracują na stoiskach Golden Rose. Do zorganizowanego castingu wpłynęło wiele zgłoszeń zaangażowanych pracowników, którzy identyfikują się z firmą i chcą przed kamerą podzielić się swoją wiedzą i spostrzeżeniami na temat marki i jej asortymentu.

Młode, pełne entuzjazmu i pasji dziewczyny są miłośniczkami makijażu, doskonale znają ofertę Golden Rose oraz techniki wizażu. Na co dzień spotkamy je w punktach sprzedaży, jak doradzają w wyborze kosmetyków idealnych do typu urody klientek. To właśnie one za okiem kamery w luźny, przystępny sposób prezentują produkty, ich kolorystykę i najnowsze trendy. Pokazują w ten sposób, że sztuka makijażu jest dostępna dla wszystkich.

Nowoczesna komunikacja pisana szminką

Z materiałami video marka do swoich fanów wyszła już znacznie wcześniej. Od dłuższego czasu na Facebooku i Instagramie brandu pojawiały się nagrania i materiały live, które przekazują wiedzę na temat asortymentu, technik wizażu, a także relacje z wydarzeń branżowych. Tego typu działania cieszą się rosnącą popularnością wśród odbiorców i pozwalają im uczestniczyć w życiu marki, być jego częścią.

Pokazywanie przez pracowników kulisów życia marki, odkrywanie technik makijażu i trendów przyciągają zarówno młodsze, jak i starsze miłośniczki makijażu, dzięki czemu kanały social media marki cieszą się rosnącą popularnością (W styczniu 2016 roku ilość fanów na Facebooku wynosiła 98 940, a obecnie liczba followersów to ponad 219 000 osób. Podobnie na Instagramie od połowy 2016 możemy zaobserwować znaczny przyrost fanów, który średnio w miesiącu plasuje się na poziomie 5500 tysięcy osób, a obecnie ilość obserwatorów przekracza ponad 209 000).

Te liczby dają doskonały przykład, który pokazuje, że obrana strategia komunikacyjna marki, która między innymi wykorzystuje energię i zaangażowanie pracowników, wywiera pozytywny wpływ na otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne. To także dowód na to, że brand ma nowoczesne podejście do komunikacji i stawia na pracowników, co przyczynia się do korzystnego rozwoju EVP marki (employee value proposition – wartości dodane pracodawcy).

Docenieni pracownicy = szczęśliwa marka

Korzystanie z potencjału internetowych środków przekazu i pokazywanie ludzkiej strony firmy oddziałuje pozytywnie na pracowników i na postrzeganie jej na rynku pracy. Takie działania wzmacniają zaufanie do pracodawcy, pozytywnie oddziałując na wewnętrzny employer branding marki.

Dostrzeżenie pracowników i ich entuzjazmu, zachęcenie do opowiedzenia o swoich przemyśleniach na temat produktów marki i podzielenia się makijażowymi sztuczkami, wpływa na atmosferę w pracy i integrację, jednocześnie umożliwiając rozwój kompetencji miękkich i interpersonalnych. Takie kroki są niezwykle cenne dla całej firmy i dają wielowymiarowe korzyści.

Dzięki podjętym, nowatorskim krokom profil Golden Rose Polska na YouTube zyskuje na popularności, co czyni brand jednym z nielicznych, które w swojej komunikacji wykorzystują potencjał tego medium. Firma nie boi się prowadzić dialogu z odbiorcami, wciągać ich w komunikację i pokazywać pracowników jako ambasadorów marki.

Zobacz także