Home Inne trendyUroda „Polacy, a wybielanie zębów” – Raport z badania marki Rapid White

„Polacy, a wybielanie zębów” – Raport z badania marki Rapid White

by trendy

Aż 92% z nas chciałoby rozjaśnić kolor zębów – tak wynika z badania „Polacy a wybielanie zębów”. Które metody domowego wybielania zębów preferujemy, jaki budżet jesteśmy w stanie na taki zabieg przeznaczyć i czy zwracamy uwagę na jego ewentualne skutki uboczne? Odpowiedzi na te pytania uzyskała marka Rapid White.

W styczniu 2019 roku marka Rapid White przeprowadziła badanie „Polacy a wybielanie zębów”[1] mające na celu poznanie opinii respondentów na temat wybielania zębów oraz higieny jamy ustnej. Ankietowani odpowiedzieli także na pytania dotyczące tego, co robią na co dzień, aby utrzymać zęby w zdrowiu, jak często korzystają z przeglądów stomatologicznych oraz których produktów spożywczych celowo unikają, żeby zapobiec  przebarwieniom.

Wybielanie zębów przez Polaków

Jak się okazuje, Polacy bardzo chętnie poprawiliby swój wygląd poprzez rozjaśnienie koloru zębów – tak  deklaruje 92% badanych. Dla 1/5 respondentów motywacją do skorzystania z tego zabiegu jest możliwość nabrania pewności siebie, zaś dla 9% – chęć zrobienia dobrego wrażenia na innych. Która metoda wybielania zębów w domu cieszy się największą popularnością? Okazuje się, że zdecydowana większość ankietowanych stosuje pasty wybielające (72%), 23% Polaków sięga po wybielające płyny do zębów oraz, co ciekawe, gumy wybielające. Na dalszym miejscu znalazły się żele wybielające (19%), specjalistyczne szczoteczki (14%), pędzelki wybielające (8%) oraz szynowe systemy wybielające (8%). 60-100 zł – taki budżet 28% respondentów jest skłonnych przeznaczyć na zakup produktu rozjaśniającego kolor zębów, natomiast 1/4 badanych wydałaby na taki preparat od 30 do 60 złotych.

Skutki uboczne wybielania zębów

Ponad połowa Polaków (55%) deklaruje, że zwraca uwagę na możliwe wystąpienie skutków ubocznych wynikających ze stosowania produktów wybielających zęby. Respondenci najbardziej obawiają się zniszczenia szkliwa (58%), nadwrażliwości (17%), jak i szkodliwości substancji toksycznych (4%). Wskazują także na podrażnienie dziąseł (3%), ból (2%) oraz krwawienie (2%).

 

Higiena jamy ustnej na co dzień

71% Polaków przyznaje się do regularnego mycia zębów szczoteczką dla zachowania zdrowego i białego uśmiechu. Z badania wynika również, że płyn do płukania jamy ustnej stanowi element codziennej higieny 47% ankietowanych. 43% z nich usuwa również kamień nazębny, zaś 31% sięga po nić dentystyczną. W celu zapobiegania przebarwieniom aż 70% badanych ogranicza spożywanie słodkich napojów, 67% unika produktów o wysokiej zawartości cukru, 66% nie pali papierów, a 44% unika picia kawy. Tylko 26% badanych raz na pół roku odwiedza dentystę, 19% robi to jeden raz w roku, natomiast 20% respondentów deklaruje, że w ogóle nie korzysta z przeglądów u stomatologa.

Pasta wybielająca Rapid White Anti Color

  • skutecznie usuwa przebarwienia nazębne powstałe na skutek spożywania herbaty, kawy, wina oraz palenia papierosów
  • tworzy na zębach powłokę ochronną, która przeciwdziała powstawaniu przebarwień (technologia PVP)
  • zawiera fluor, pomaga wzmocnić i zremineralizować szkliwo oraz zapobiega tworzeniu się kamienia nazębnego
  • pojemność: 75 ml
  • cena: 21,99 zł
  • dostępność: Rossmann

[1] Badanie SW Research na zlecenie marki Rapid White „Polacy a wybielanie zębów”, styczeń 2019.

Zobacz także